دیدگاه هـــــــــــــــای برنامه درسی

تعریف برنامه درسی عبارت است از مجموعه ای از تصمیم های از پیش گرفته شده و مسیر شناخته شده ای که یادگیرندگان براساس تشخیص برنامه ریزان باید طی کنند ، تکیه دارد . این مجموعه از تصمیم ها ، در سند برنامه درسی با چهارچوب و راهنمایی برنامه درسی منعکس می شود که برای یک درس خاص ، یک پایه تحصیلی یا یک دوره تحصیلی در نظر گرفته است . برخی تصمیم گیریها درباره یک عنصر ، نتایج یادگیری و برخی دیگر محتوا را در حوزه کار برنامه ریزان درسی بحساب آورده اند . کلاین نه عنصر را که عبارتند از : هدفها ، محتوا ، فعالیتهای یادگیری ، روشهای تدریس ، مواد منابع یادگیری ، ارزشیابی ، زمان فضا و گروه بندی ، را به عنوان عناصر تشکیل دهنده برنامه درسی معرفی کرده اند ( مهر محمدی ، 1381، ص 46ـ48).
گودلد ، ایزنر ( 1994، ص 32 ) در مجموع برنامه درسی را در برگیرنده تصمیم در خصوص چهارعنصر ، هدفها ، محتوا ، روش و ارزشیابی قلمداد می کنند.

http://falshbaner.persiangig.com/image/nazar/45.gif

گونه شناسی برنامه های درسی

برنامه درسی به سوی هویت های جدید

دیدگاه هـــــــــــــــای برنامه درسی

لزوم برنامه ریزی درسی

، ,برنامه ,درسی ,تصمیم ,یک ,محتوا ,برنامه درسی ,محتوا ، ,هدفها ، ,یادگیری ، ,برنامه ریزان ,دیدگاه هـــــــــــــــای برنامه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کلیپ بروز بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. موسسه حقوقی انوار zalaghi مطالب مفيد و خواندني پارازیت دانلود مفرد مؤنث غائب shakibonline انتشارات ميانرشته ای (INTER-PUB) niloorayane خلاصه کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی دکتر ولایتی